Games Monitor

Skip to main content.

Hosting the contract

Credit where credit is due, but not necessarily where the press is concerned. The Telegraph declared the Spectator and Games Monitor, in that order, had struggled for two years to get the London 2012 host contract released under Freedom of Information legislation. But in fact the Spectator had nothing to do with it. Its writer just found it on the Games Monitor website. Andrew Gilligan, co-author of the Telegraph piece, gave sole credit to Games Monitor which was closer to the truth and suggests a Telegraph sub-editor decided to award the Spectator an undeserved mention. Alexander Chancellor in The Guardian didn't credit anyone! The Mail, not a paper highly regarded for its accuracy, and the Spectator itself got it right and named Paul Charman, who had posted the contract on the Games Monitor Website, as the person deserving the credit for insisting on the release of the documents.


| | |